Mitt hjärta finns på andra sidan Atlanten.

Sitter på jobbet och tittar på klockan. 07:04. Damn!
Visserligen så kan det vara ganska skönt att lite undanröjt från skrivbordet och ganska mysigt att få dricka sitt kaffe ifred, men när man är trött så att man inte orkar tänka och så ensam att det ekar i hela Stockholm, så skulle jag lika gärna kunnat ligga kvar i sängen och sova de där extra timmarna.

Strax efter fem imorse vinkade jag av mitt hjärta på Arlanda.
Nu har han och några kollegor förmodligen lyft. Lyft med planet som har kurs mot Miami och vad som kan utnämnas världens största båtmässa.
De kommer säkert att få det hur najs som helst och jag är grymt glad att han har getts möjligheten till denna ack så angenäma upplevelse!

Tillsammans med dessa enorma farkoster passar han bäst, min vän. Den pojkaktiga glädjen som återfinns i ögonen hos ett nyfiket barn kombinerat med motorerna som bekräftar manligheten bringar en lycka som inte kan återfinnas någon annanstans. Även om det låter fånigt så kan den lyckan vara det charmigaste som finns! =)


Nu ska jag försöka få tiden att gå på annat sätt under dessa tio dagar. Dock förmodar jag att detta inte skall vara något större problem eftersom vi, fem dagar efter hemkomsten, kommer att flytta till vårt nya hem. Jag är grymt förväntansfull och kommer förmodligen att stå med alla flyttlådor klara när Johan kommer hem tillbaka eftersom jag knappt kan bärga mig!

Det har givetvis vart kul att testa på storstadslivet under det gångna halvåret. Men med den mycket trafikerade S.t Eriksgatan precis utanför porten, den toklilla lägenheten som man inte haft vett på att göra i ordning och med alldeles för mycket tid över i denna alldeles för lilla lägenhet så ska det bli skönt att komma till öppna ytor och förhoppningsvis frisk luft utanför stan.

Det känns helt otrolig efter att så lång tid boende i en kappsäck tillslut få slå sig till ro tillsammans med den man älskar mest på denna jord.


Nu ska jag hämta en kopp starkt kaffe till och försöka börja undersöka ett gäng fakturor.
Hoppas att du får en underbar tid i det stora landet i väst, Johan! Längtar efter dej redan...


Ha en trevlig dag gottfolk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback