Ensam är stark!?

Jag känner att jag behöver hävda mig genom ännu ett bevis på den ensamhet och individualism som råder i större städer.
Såhär i efterhand kan jag faktiskt känna mig nöjd, just eftersom min tes besannats ännu en gång, men när jag väl försattes i situationen så var det ganska frustrerande...

Jag vaknade imorse, sådär lagom utsliten efter gårdagens bravader ute med Frida och Emma.
Den första tanken som slog mig var givetvis trippen till Arlanda som skulle ske några timmar efter och mötet med min anländande pojkvän med vänner som kom med flyget från Miami.
Jag gjorde iordning mig själv, lägenheten och kollade att jag hade med mig allt för att i sista sekund bege mig till Johans Volvo som jag skulle hämta dem i.
Givetvis så var bilen död när jag kom. Av någon anledning så hade batteriet laddats ur under natten och nu satt jag där, själv, utan någon som kunde hjälpa mig att få igång fanskapet.

Att grabbarna kunde ta sig hem ändå visste jag ju. Kommunikationsmöjligheterna från Arlanda är ju stora tack vare flygbussar, Arlanda Express eller taxi. Det var inte det som var problemet.
Problemet låg snarare i mina egna behov. Jag hade sett fram emot att få möta upp och välkomna dem på flygplatsen ända sedan de åkte. Sett fram emot att kunna stå till tjänst.
Nu fick de ta sig hem bäst de ville.

Hade detta hänt hemma i Värmland så hade det vart annorlunda. Hade det vart hemma i Värmland så hade vem som helst runt omkring mig kunnat ställa upp för sin nästa och bidra med startkablar och en hjälpande hand.
På parkeringsplats i Stockholm, där jag stod, rusade människor fram och tillbaka, fullt sysselsatta med att tillgodose sina egna behov. Att hjälpa en tjej att få igång bilen kan väl någon annan göra!?
Att lägga vikt vid andras problem är att försätta sig själv i en fälla där tid och förmodligen även stolthet står på spel.
En snäll människa är en svag människa!

Hur som helst så hade jag denna gången inget stort problem men bara tanken på den egocentriska kultur jag lever i får mig att bli upprörd.

Nu ska jag försöka väcka min vackra ängel som sover sött efter en slitsam resa.
Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Qsin

Men lelle Qsin nu har du ställt dej denna fråga hur lääng som helst! UPPDATERA!!! :) HAr du inget att skriva kan du juh allti berätta om din underbara helg me mej! :P

2008-03-13 @ 00:04:17
Postat av: Linda

Vad underbart att ha hittat hit. Spara din energi till de som verkligen är värda den. Det finns allt för många energiutsugare som bara är ute efter att äta upp dig. Var stolt över ditt goda hjärta. Det finns det allt för få. Bamse Kram

2008-03-13 @ 17:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback