Helguppdatering

Helgens bravader grundades med ett par cider i lägenheten. So far so good.

Vi hade båda sett fram emot kvällen med en trevlig och sansad middag på Texas Longhorn med på sin höjd vin till maten och en whisky till kaffet. Det är sånt man vill efter en "hård" arbetsvecka... Eftersom vi var först till det stämningsfulla steakhouset fortsatte vi vår till synes städade kväll med ett glas vitt till mig och en öl till Johan.

Sen gick allt åt helvete =)

Väl valda delar av Johans kollegor - chefen, Björn och "städerskan" Marie - anlände med vår motsatta inställning till kvällen och studentikos som man är så kan man ju inte säga nej när det bjuds... Eller??? Den underbart goda middagen avslutades faktiskt med whisky till kaffet men tro på fasen att det skulle stoppa där. Pubrunda i för mig helt okända delar av stan (och som jag antagligen aldrig kommer att hitta till igen heller) blev fortsättningen. Marie som likt mig är inflyttad för många år sedan tog naturligt över Johans utbildning om hur det är de gör det här i Stockholm. Otroligt kul hade vi i alla fall tillsammans med detta härliga grabbgäng även om man får stå på sig skapligt för att göra sig hörd. Jag tror till och med att jag hävdade mig någon gång under kvällen genom att säga att jag faktiskt är rutinerad student och att dom aldrig skulle kunna supa mig under bordet. Givetvis blev jag nedröstad och fick det bekräftat.


Lördagen tillbringades i den mån det gick på varsin sida av sängen. En bakfylla som inte är av denna värld svävade som ett åskmoln ovanför sängen och rutinerade som vi är hade vi givetvis planerat in en middag med två av Johans tjejkompisar på kvällen. Well done! Lyckligtvis har vi krypavstånd till Sytembolaget men oturligt nog finns det uppenbarligen alldeles för mycket alkohol i dessa butiker. Vi upptäckte det när vi hade krupit dit. Jag hade ändå full förståelse för de flaskor som lagt sig på hyllan. Det såg jätteskönt ut att bara få stå still och jag tror faktiskt att ingen hade märkt om jag gorde dem sällskap eftersom jag antagligen innehöll ungefär samma volymprocent alkohol. Hursomhelst har det aldrig vart så svårt att välja vin tidigare och antagligen har det aldrig heller vart så mycket folk på Systembolaget på en och samma gång.

Yeye... Efter att ha tvingat i sig en cider vid matlagningen så flöt resten faktiskt på hyfsat. Middagen var hur trevlig som helst och det jag trodde skulle bli en ansträngd bekräftelse blev i själva verket ett fantastiskt möte. Återigen fascineras jag över min pojkväns otroliga känsla för människor.

För sällskapets skull följde vi sedan med Anna och Kristin till någon privat studentfest någonstans vid universitetet. Det är alltid lika kul att prata med studenter!


Igår fick vi i alla fall lön för "mödan" och kompenserade med att kolla på dåliga motorprogram halva dagen och gå en tvåtimmarsprommenad till det otroligt vackra Lilla Essingen. Hallå, jag vill också ha en våning på Primusgatan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback