i SOFs tjänst...

Så då sitter man här igen. Återigen är min skönhetssömn utbytt av vakande i SOFs tjänst, denna gång ett hundratal meter snett söderut i C-husets Coloseum. Bygglåten spelas givetvis på repeat och tro det eller ej så kan jag den redan utantill... Tragiskt men sant... Måste ändå ge lite cred till Marcus, Gita och Boffe som valt en härligt enrverande låt. Den återfanns på en av Boffes gamla LP-skivor när dessa tre människor traditionsenligt delade på en flaska whiskey för att  förhöja kreativiteten i valet av bygglåt. Marcus räknade ut att denne kommer att spelas drygt 4000 gången innan SOF är slut vilket låter ganska rimligt, dels på grund av att jag redan kan den (jag som aldrig lär mig texter annars..) och dels för att den bara är 2 minuter lång och går nere på byggområddet från 0800 på morgonen till 2100 på kvällen.
Endagarsbiljettsläppet kallas morgondagens stora happening, något som fok uppmärksammade och började köa till redan igår kväll. Även om trycket inte är lika stort som under Stora biljettsläppet så är jag ändå imponerad över den entusiam som finns för vårt arrangemang!
Känslan som suttit i sedan imorse är ett härlgt förväntansfullt pirr i magen blandat med en nypa stress... Nu finns det ingen återvändo utan nu kör vi fullt ut! Mina mardrömmar under nätterna kan inte knäcka verklighetens logi under festivalen och inte heller något annat. Det kommer att bli så jäkla bra och jag är helt säker på att det även är värt all den tid och kraft man faktiskt lägger ner. Om inte annat när man sitter på Universitetet mitt i natten för att vakta människor som utövar något så absurt som att köa i stört många timmar.

Nu tror jag att jag ska ta en trip ner till Qsin och Bekka som inatt har fått äran att sitta nattvakt i baracken.. Jag lider med er men tycker knappast synd om er! =)
Förresten så har bilderna från Byggstartfesten kommit upp också. Byggstartfesten då alla Kårtegbyggare tog sats för två fullspäckade veckor innan och under SOF. Meningen är att man famöver ska bygga kårtege, dricka öl, äta femtonkronors hamburgare och lyckas uthärda bygglåten. Det kan tilläggas att jag, under hela byggstartfesten, roade mej med att steka hamburgare så därför har jag inte så mycket information om själva festen. Dock vet jag, eftersom jag fortfarande hade hörseln med mej, att bygglåten som sagt var bra och att David och Bacon gjorde ett kanonjobb som konferensierer. Well done boys!


image10
Byggstartfesten. Längs till höger i bild sår lilla jag och steker hamburgare... =)
Även om det inte syns så har baracken utökats med en grymt snygg bar!

image11
Vår galna studentorkester LiTheBlås som laddar för att spela under byggstartfesten.. Det bör tilläggas att dom satt på baraktaket och skålade till bygglåten i tmmar efter att alla andra gått hem. =)

Kommentarer
Postat av: Annalisa

Ja, säg mej madelen. vad har jag för val?;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback