Grilla!!??

Efter en, tro det eller ej, lugn vecka så är lilla Madelén oförskämt nöjd. Jag har precis slagit mej ner i min alldeles för ovårdade lägenhet efter att ha vart på grillning för tredje dagen av fyra möjliga denna vecka. Oförskämt nöjd som sagt och även oförskämt , härligt berusad för (även det) tredje gången av  tre möjliga grillkvällar.
Egentligen borde mitt, mer eller mindre, ordentliga jag skämmas över den den konstanta promillehalten även om den är minimal men jag har verkligen ingen lust att göra det heller! Även allt som jag borde ta tag i vill jag slänga ett ömt medlidande eftersom jag vet att jag inte kommer att ta itu med allt detta under den period av två veckor som jag nu kommer att vara ledig.
Värmerekordet som är sedan 150 år tillbaka har  (även det) blivit slaget för tredje gången denna vecka så man måste känna sympati över min lycka! Jag älskar våren! Känslan när solen sänder sina första värmande strålar är en eufori som man inte hade en aning om att man kunde uppleva. Samtidigt så känner man igen denna lycka så fruktansvärt väl när den väl kommer eftersom det är samma sak varje år någon gång i denna period. Jag vågar dock påstå att det kanske i år tar priset på grund av 18 grader Celsius i slutet av mars..

Lyckan fortsätter.. Imorgon är det tidig morgon i skolan även om jag inte börjar förrän 13. Dela ut flyers i Märkesbacken kan ju vara kul om folk var lika glada som de var idag och igår vid samma event. På kvällen bjuder Micke på (tro det eller ej) sjurättersmiddag för oss i orkestergruppen och sen är det lov!
Jag ser fram emot ett underbart lugnt och skönt lov!

Sov gott vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback