älskar våren

Tillslut! Sista tentan är inlämnad.. Sista ångesten lagt sig.. och
trots att det inte alls gått som jag förväntade mig; programmeringen åt
helvete och ekonomin över förväntan, så måste jag säga att jag är nöjd
och framför allt lättad.
Så efter en välförtjänt bastu med mina
pojkar från klassen och en grymt soft efter-tenta-p-fest hemma hos
Niklas så har jag nu lyckats återvända till verkligheten (det vill säga
det vanliga livet utanför tentaperioder). Folk som inte upplevt
tentaperioder någon gång borde pröva på detta! Inte för att bittert
kunna påpeka att man faktiskt suttit i skolan och pluggat 10 timmar
varje dag i ett par veckor utan för att få uppleva den underbara frihet
inlämningen av sista tentan innebär. Hur utslitna som helst är vi nog
alla vid detta tillfälle men jag säger bara: lyckorus!
Innan jag
glömmer bort det vill jag ge en eloge till Qsin som lyckats stå ut med
mej och klarar jag tentorna så beror det på godiset och ciggen som jag
fick mitt i veckan ?

Hör och häpna så har den ambitiösa
flickan till och med lyckats vårstäda sin enorma lägenhet idag. 27
kvadrat tog en hel dag att blåsa ur men det var det fasen värt! Efter
två hektiska veckor så hade min stackars ensamma etta kunnat bli
definitionen av Chaos och ärligt talat; det är ganska imponerande vad
en till synes (hyfsat) skötsam tjej lyckas förvandla sitt trivsamma hem
till ett, just det, kaos under lite drygt två veckor ?
Det kan ju
låta konstigt i sig men idag har jag faktiskt bara njutit av att städa
lite där man har lust. Det är ju nästan så att man blir rörd av blotta
tanken på att få vara ledig en dag och bara vara för sig själv..

Jämför med vad som helst som får mig på gott humör; En fin vårdag tar
nog ändå priset och speciellt när man kan få chansen att bara få njuta
av de värmande solstrålarna som man saknat en hel vinter!

Jupp, jupp.. Dags att sova ut för att orka påbörja en ny period imöra..
Sov gott vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback