Logfest

Jag förstod nog inte hur mycket jag hade saknat alla underbara människor egentligen...
Men jag visste att jag hade saknat dom och trodde nog att jag skulle få fortsätta att göra det.
För vilka människor är så konstiga att dom åker många, många mil rätt ut i skogen för att sedan spendera en hel, dyrbar helg av sommaren där!? - Mina kompisar är så konstiga, och det är nog därför jag uppskattar dom så mycket; just för att de vågar testa och ser tjusningen i det lilla.

De som har vart hem till mig i Stöpa på fest tidigare vet hur det brukar te sig:
Först får man alldeles för mycket mat á la mamma; en av de få människor jag känner som verkligen kan koka soppa på en spik som dessutom blir väldigt god!
...å just ja! Innan dess har man fått bål också... Bål gjord på gott-och-blandat och serverad i stor gryta eller alternativt bakbunke vid finare tillfällen.
Efter detta har barna redan lämnat sällskapet i brist på det trevliga umgänge som vi andra tycker att alla är efter den där bålen och lite mera vin. Människor som känner sig nog gamla sitter kvar och sköljer ner snapsen med en nubbevisa (oftast "En värmlandspôjk" eller nån annan bra allsång som alla kan...)
Efter att ha skrattat åt några gemensamma minnen eller såna där sludiga idéer som man får efter ett par glas sjungs det mer sånger och man har förbannat trevligt.

Ovanstående punkter går sedan på repeat ett godtyckligt antal gånger under kvällen tills folk droppar av och bara mormor och någon mer (oftast Glis eller Ulla...) sitter kvar och halvsover och röker cigarill.

Tro det eller ej men dessa konstiga kompisar som vågade sig upp i "oôvlaan" (på svenska obygden) var ett gäng SOFare. En reunion som jag hoppas snarare kommer att kallas rutinmässigt kalas efter detta...
Jag är fortfarande grymt fascinerad av hur så många olika människor kan ha så kul tillsammans;
Niklas - som införde uttrycket "Att Bramma", eller "Att göra en Brammer"
Rebecka - lillmorsan som jag inte tror att vi skulle klara oss utan
Emil - En ickeSOFare som platsar vårt lilla gäng över förväntan
Filip - som kan peta ner pinnarna i kubb bara genom att böja sig fram (jag vill också va tre meter lång...)
Micke - Hur skulle SOF kunna genomföras utan dig?
David - han med snoppen ni vet...
Josef - Inte visste jag att du kunde spela girarr och äta jättemycket gröt =)
Fredrik - En av tre som ligger bakom idéen till varför vi ska kalla hela SOF2007 för Fredrik (konstigt nog..)
Camilla - Tjejen som gjorde knullrufs till en trend..
Qsin - ehhh...
Annelie - Du räknas i alla fall sötnos, även om du bangade...

Sludia männscher..

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag hade höga förväntingar på festen när vi åkte upp och var lite rädd att de inte skulle infrias, men förväntingarna infriades med råge. Avspända sommarfester ute på landet med fina kompisar blir oftast de bästa. Skriv upp mig på fler turer till Värmland!
Kram
Micke

2007-07-10 @ 09:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback