lite nördig kanske...

Sitter här hos hemma hos pappa.. Idag är det barna som har åkt tillbaka till mamma och jag som tar det lugnt här hemma i Hibbel hos pappa till skillnad från igår då det var tvärtom.. Skönt! Har precis sadlat av den där halvfeta ponnyn igen efter att ha vart ute i mörkret med träningsvilja, stjärnsporrar och ett dussin reflexer. Stackars Sirocco! Han måste tycka att jag det är hemskt att ha mig tillbaka =)
Eller inte... Faktiskt så känns det som om han är ganska nöjd över att ha någon som bestämmer över honom för en gångs skull.. Killen måste ju alltid vara lite envis till att börja med (jag känner min ponny alltför väl =))så jag fick slita ganska mycket innan han tillslut gav efter.. Lite skänkelvikningar, enkla stopar, samling och gångartsbyte fick räcka för dagen och jag gav mej inte förrän han gjorde det bra! Eller ok.. Hyfsat i alla fall =)  Han är underbar och det mest underbara är att vi tillsammans utbyter en total respekt och tillgivenhet. Det är faktiskt ganska häftig känsla man får uppleva när man blir ett med djuret. När man har sån bra kommunikation så man nästan kan göra vad som helst tillsammans menar jag =) Ok.. Jag och Sirocco kanske inte kan göra vad som helst direkt men vi mår jäkligt bra tillsammans.. Något som jag inte har upplevt på flera år!
Sen var det i alla fall vila efter ett halvseriöst träningspass.. Fan va nördig man blir på en gång!! Men va fasen.. Detta är vad man levt för och kämpat med i åtminstone halva sitt liv så vad ska man göra? Man kan ju knappats överge sin bättre hälft bara sådär... =)
Får se till att få igång den lilla havremoppen lite oftare..

Nu ska jag i säng för att orka fixa sista arbetsdagen imöra.. Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Annalisa

Sirocco är allt bra fet och envis, men han är en liten stjärna på att ge en självförtroende! Det var underbart att få ta sig en liten ridtur på lilla grisen igen, som förr fast annorlunda! Tackar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback