labbar vs fester

Jaha... Så var skolan igång igen.. *jubla*
Har öppnat hårt med två labbkvällar av två möjliga plus ett fullspäckat schema med föreläsningar.. *jubla ännu mer*
På ett sätt så känns det skönt att återigen få lite disiplin men på ett annat sätt  så har ledigheten vart alldeles för värdefull. Den nalkande våren förväntas innehålla en hel del (mer eller mindre roliga) events och lyssnar man bland annat på äldre I:are så är detta den mest krävande delen av utbildningen vilket även jag själv kan anta med hänsyn till alla de labbrapporter och uppgifter som ska lämnas in i vår. Till de mer roliga händelserna, till skillnad från en hel del skolarbete, hör bland annat den årliga I-kabaréen, klassittning, ett godtyckligt antal större kravaller och självklart SOF som närmar sig med stormsteg!

Ja SOF ja.. Jag börjar mer och mer inse vilken bisarr tillställning jag är med och anordnar  =) Mötet som vi hade igår kväll angående hur området ska se ut i form av teman och utplacering av barer/dansgolv m.m  var kreativt men ack så bisarrt även det! =) Diverse konstiga idéer kom givetvis upp och det blir ju bara roligare när folk gör allt för att späda på dem.. Hehe.. För er studenter på LiU som fortfarande inte tänkt på det; Sök SOF! Vi har asskoj ;-)

Mindre trevliga kanske jag kan påstå att labbarna är.. Precis kommit hem från den inledande labben och trots att jag kan tycka att det är ganska inspirerande när man väl har fixat det så är det lika frustrerande innan man har gjort det. (Hmm.."Inspirerande" Vilket jäkla ord.. Kan jag va nördig teknolog eller??!!) Ye, ye.. Klarade den gjorde vi i alla fall och nu ska jag bara njuta av återstoden av kvällen så länge den varar!

Något mer som jag har kommit på för att jag över huvud taget ska överleva all motigt skolarbete är att ha ett klart uppställt mål inom räckhåll! Mina mål just nu är att denna helgen få gå ut med Qsin och Lina som kommer och hälsar på och sen är det inte så lång tid kvar förrän min underbara nästansyster kommer och hälsar på helgen efter..*Längtar efter Annalisa* Har jag tur får jag även gå ut på torsdag även om jag är lite skeptisk mot tentakravaller..
Nu ser man vilken tur att det finns både mycket skolarbete och många fester! Jag kan ju inte fixa allt arbete utan att få sätta upp en massa roliga mål hela tiden =)

Dagens tips: www.sof2007.se

Kommentarer
Postat av: Annalisa

du kan hälsa din goda kusin, att hon får vara ännu så god och komma och hälsa på mig, när jag ändå är alien i Linköping. Det med basta, eller Bastu, as they say. The finish people alltså. (or the start people? höhö. great success!:D) hångels.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback