Konsten att bara vara..

Vaknat för inte så längesen.. Skönt!
Ledig i ytterligare fyra och en halv dag.. Underbart!
Tydligen så börjar jag vänja mig vid tanken att ha mycket tid över..  Jag vet faktiskt inte när det kan ha inträffat senast. Har alltid vart så grymt stressad när jag har haft någon timme till övers och inte haft en tanke på att det kunnat vara bra tillfällen att faktiskt slappna av. Beundrar faktiskt de människor som kan konsten att bara vara.. För den konsten har jag aldrig haft tid att lära mig!
Visseligen så  har jag faktiskt kunnat sysselsätta mig med ganska mycket under dessa två ensamma dagar trots att MSN inte har någon lust att fungera  och trots att majoriteten av alla människor tentapluggar.
I förrgår fixade SOFMicke  bastu som sagt och även om uppslutningen inte var den bästa så hade i varje fall jag ganska mysigt! Alltid kul att snacka med nya människor som man egentligen har en hel del gemensamt med (..i detta fall SOF). Vaknade lite halvrisig igår eftersom vi efter bastun gjorde ett gott försök att  tömma Mickes bar. Kan meddela att det projektet blev ganska misslyckat eftersom jag aldrig har sett ett större privat barskåp än hans! ...Men kul hade vi! =)
Vaknade som sagt lite halvrisig men bestämde mig ändå (dum som jag är) för att baka matbröd eftersom jag igår morse ännu inte hade börjat inse vad som menas med att vara ledig och slappna av. Brödet blev helt ok och jag hann både med att powerwalka en timme OCH laga mat till min kära Qsin som skulle komma upp  efter praktiken.. Inte nog med att vi hade stört kul i några timmar så var jag hos Niklas och tittade på SmalaSussie som utlovat oxå. Riktigt klockren film faktiskt! Vet inte om Niklas var lika road av värmländsk landsbygshumor bara men va fasen.. Det är en klassiker som man måste se! =)

Ensamheten är inte lika stark nu.. Ska upp till skolan snart för att få min dagliga dos av trevligt sällska men annars så ska jag fortsätta träna på att bara vara.. Börjar faktiskt trivas ganska bra med att bara vara hemma och pyssla lite i sakta mak..

Ha det bra gottfolk och njut av vintern! (eller nått...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback