En vanlig kväll för en LiTHstuderande

Yes! Nu är skolan igång på riktigt igen, det känner jag det! =)
Årets första kravall rockade fett (tro det eller ej eftersom tentakravaller inte brukar vara kända för att  va speciellt häftiga..). Det kan höra ihop med att HU har Nolle-P och grejer så att inte alla dräggiga teknologkillar fick plats (men i och för sig så var tidigarenämnda i majoritet som vanligt..). Hur som helst så var kvällen grym i alla fall!

Började med Qsin's och min rituella förfest (käk-cider-smink-kläder-skitsnack) hemma  hos mig för att vidare dra upp till den fruktansvärt iskalla SOF-baracken i märkesbacken, som ligger på kanonbra krypavstånd till Kårallen sen..Vi var ett schysst litet gäng som hade samlats och alla komitéeare fick för första gången chans att visa upp sig i sina bedårande, röda rockar. Antagligen så var det den stösta anledningen till att dom var där över huvud taget eftersom alla skulle upp dagen efter men vad gör man inte liksom!? All marknadsföring är bra och framför allt hade jag jättekul över att dom var där! Jag börjar numera komma in ganska bra i detta härliga gäng ochhar även här fått stämpeln som konstig värmlandstös (vad kan det bero på!?).

Fortsättning sen till Kårallen där vi fick större delen av kön att sjunga en massa konstigt nostalgiska barnfilmssånger.. Hehe.. Timon och Pumbaa dör aldrig i min och Qsin's värld! Ingång efter mycket huttrande och för att få Qsin att stanna till stängning för en gångs skull så fick jag börja kvällen med att muta henne med en hamburgare (ni vet hur det är med barn.. man måste alltid ligga steget före och gardera sig!). 

För en gångs skull kände jag alldeles för många människor så jag hade fullt upp tamefasen hela kvällen! Dennis och resten av FBI kom tillslut även om dom sa att dom inte skulle (dom kunde väl inte hålla sig ifrån när det för en gångs skull var tjuv-och-polis-tema..=)). Tack till dom i alla fall även om jag härmed har bestämt mej för att aldrig mer skaka rumpa med FBISamuel!  Hehe.. Om det inte slutar med att jag slår ihjäl mej så lyckas vi alltid skämma bort oss konstigt nog.

Pratade också med den mytomspunne Christer Carlsson vilket var jättekul! Det är en lång historia för er LiU-studenter som fortfarande inte vet vem "Crille" är men för att göra en lång historia kort så kan jag ju i alla fall nämna att han just nu står nominerad till "Årets Linköpingsbo" för allt kanonjobb han gör för oss studenter. Christer och jag pratade som om vi känt varandra hur länge som helst och det var en minst lika fascinerande människa som folk tidigare hade utgett honom för att vara. Så är ni nyfikna på denna människa eller inte har röstat på honom i valet till årets linköpingsbo än så tycker jag det är hög tid att gå in på www.corren.se och göra det!

Hmm.. Föutom att kvällen som vanligt blev ganska störd och full i bus så vet jag inte riktigt vad jag mer behöver nämna i min berättelse om en ordinary studentkväll i Linköping med tillhörande kravall.
Folk i största allmänhet skulle nog tycka att vårt sätt att festa var ganska sludit men för oss LiU-studenter (och då främst teknologer) har kravallerna sin charm. Inte nog med att alla går dit så är det mycket praktiskt eftersom alla har en identitet i sina overaller. Bruna overaller är som känt tabu för oss tjejer eftersom det betyder datanörd, alla grabbar vill få tag i en lila overall eftersom det står för sjuksköterska och så vidare.. =) Jättepraktiskt! Dessutom är overallen det optimala plagget eftersom man kan skita ner sig hur mycket man vill och eftersom man aldrig behöver tänka ut vad man ska ha på sig! Även Kårallen där denna annorlunda parningslek utspelar sig är ett helt enkelt optimalt festplace av någon konstig anledning..
Hehe.. Kalla mej nördig teknolog eller nått men att festa i overall tänker jag aldrig växa ifrån!

Qsin tog sitt pick och pack och drog från mej till Tranås vid typ 8 imorse. Självklart hade vi sovit skavfötters vilket tydligen har blivit det sista steget i vår ritual.
Själv måste jag påstå att fredagar i skolan numera är ganska avlägsna och att My är bra när det gäller att ta anteckningar. Dock kan jag ju alltid hävda att jag sitter och väntar på att Annalisa ska komma snart. Förväntningarna är höga på kommande miserabla kväll med en trea vin och mycket nostalgi. Längtar efter dej nästansyster!

Ha det bra allihop och glöm inte att rösta på Christer Carlsson!



Kommentarer
Postat av: Qsin

Men Qsin..du glömde juh att nämna min fina buntbandsattack!! *besviken*...:( och jag som slet så mycket med den (attacken) och det (projektet att få lös det)...hehe!

2007-01-30 @ 16:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback