Måndagsfeedback

Måndagar.. Plågsamma dagar.. Nästan värt att mäta med söndagar faktiskt. Uppenbarligen så är det inte bara jag som hävdar det samma. Från det att vi satte oss i skolan imorse tills dess att vi successivt droppade av sista föreläsningen för dagen i Ekonomisk Analys hade större delen av klassen en, mer eller mindre, proffsig look à la död fisk. Det måste ha vart en bedårande syn för de åskådande, som antagligen älskar måndagar lika mycket som vi gör! Examinatorn i ovanstående kurs lyckades även än en gång överträffa sig själv i sitt ickepedagogiska jag med att skapa den mest onödiga, irrationella föreläsningen i mannaminne. Hon tycker nog heller inte om måndagar..

Det är lustigt det där vad alla dagar i veckan kan få sin egen speciella charm; Måndagar för sina plågsamma vibbar av att veckan precis börjat, de intetsägande tisdagarna, onsdagarna som bara kan benämnas med ett ord; "lillördag", inte för att det är fest eller så men bara den där lyckan i att halva arbetsveckan äntligen är över. Torsdagar kan ju numer inte annat än vara den optimala festdagen i och med att helgen fördubblas. Fredagarna är bara sköna, det vet ju alla (i det fall man orkar uthärda bakfyllan), och lördagar lika så. Sist men inte minst dessa eviga söndagar vars enda uppgift tidigare vart att visa Parlamentet. Numer bara "är" söndagar eftersom TV4 kommit på den brighta idéen att byta ut Parmamentet mot ett gäng utvecklingsstörda människor från Köping. Well done TV4!

Men trots en alldeles oaccebtabelt asocial Madelén och hennes alldeles oaccetabelt fiskliknande massa till kompisar har dagen vart som alla andra dagar; bättre än bara genomförbar!
LinTeks egna arbetsmarknadsdagar inleds imorgon och givetvis är jag engagerad.=) Lunchvärd är benämningen den här gången... Ser fram emot det då vi började redan idag med att duka och fixa. Madelén tycker om att träffa nya kompisar gör hon!

Lovar att jag ska sluta med så många negationer men jag anser mig ändå ha rätt till det eftersom det trots allt har vart måndag!
Sov gott!




Kommentarer
Postat av: Annalisa

Oh, "på andra sidan köping", är det bäst som någonsin visats på tv 4!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback