SOF/Fortes Utedisco

Så var man återigen i Sagolika Sunne.
Helgens bravader har tagit ut sin fulla rätt på min kropp men antagligen så är det bara att bita i det sura äpplet och faktiskt ta det lugnt för ett tag. Jag säger därför; Välkommen du trötta själ! Du har min fulla tillåtelse att sitta framför datorn hela dagen och tiden du får över kan du ju alltid spendera vi sidan av en lika utsliten Parson Russelvalp som behöver klias på magen...
Damn! Jag trivs inte med tanken att inte göra någonting tills på fredag. Helst av allt skulle jag sätta mig på första bästa tåg till Stockholm för att möjliggöra ett stabilt liv för ett tag, för att vänja mig vid tanken på lilla jag som storstadsbo och för att få krama min pojke...
Tids nog Madelén! Nedräkningen har börjat....

Hursomhelst så var helgen grymt skoj trots mycket jobb.
Vi börjde redan på torsdagen med att bygga scentak för ljud och ljus; ett projekt som tog större delen av dagen.
Fredagen innebar byggnation av resten av området. Ett par barer, massor av staket och en herrejössesstor köfålla blev huvuduppgifterna och ledde enligt förväntan till en träningsvärk som inte var av denna värld. Nog för att jag får skylla mig själv eftersom erfarenheterna fanns från SOF. Jag är nämnligen envishetens kung vad gäller "manligt" arbete! Inte ska jag vara sämre än boysen med stålhättor och arbetshandskar inte! Arbetshandskarna var ett par nummer för stora och styrkan går ite att jämföra men är man envis nog så går allt! Jag har numera svart bälte i att manövrera en palldragare och ses, trots "fjoll"-oddsen mot mig,  som en av pojkflickorna i SOF. Smart nog såg Magnus, vår arbetsledare, mina styrkor (svagheter..??...) ganska snabbt och tyckte att det var vansinnigt roligt att säta mig i arbete hea tiden.
Well done, Madelén! Varför inte bara njuta av den erbjudna rollen som det svaga könet erbjuder och låta grabbarna sköta skitjobben!?

Som tur var gick allt att bota med en trea vin som delades mellan mig, Qsin och Rebecka senare på kvällen i väntan på dagen D.
Dagen D som i de flestas munnar benämns som Svarta Lördagen; den mest dräggiga och vansinniga dagen på året vid Linköpings Universitet!
Det är idag som alla gamla festerister,fadderister, SOFare och andra kår- pch sektionsaktiva "går igen" med ett enda enkelt lokalt mål; att få den värsta fyllan på hela året. Tvåtusen glada människor samlas i grupper nära univrsitetet och börjar förfesta runt klockan 8 på morgonen. Vidare bär det till Vallaskogen för spritrunda vid tolv och för de tappra själar som faktiskt inte däckar där finns SOF/Fortes (alltså vårat) Utedisco som pricken över i. Det kan för ett oerfaret öra låta enkelt att ta sig igenom men låt er inte luras! även för den mest erfarna festeristen är det svårt hålla en jämn nivå från 8 på morgonen dag 1 till 3 på morgonen dag 2.
Mycket får man se som arbetande men tro det eller ej; det är kanske den roligaste festen på året även för mig som jobbar och är nykter.
Favoriten är ändå min "kompis" från förra årets Utedisco, en gamal FestMaskinerist som även i år förstökte smuggla in vin i en flytväst. Denna kreation likar en flytväst av samma slag som finns på flygplan vars framsida består av två tappar med ett rör från varje som leder upp till bärarens mun. Tro det eller ej men innehållet i denna flytväst är INTE luft utan istället en baginboxvinpåse vid varje bröst. Uppfinningsrikedomen och symaskinsfärdigheterna hos denna man är enorm men tro det eller ej; jag slutar aldrig att förvånas. Detta var Svarta Lördagen och allt kan då hända!

Detta var helgen i korthet... Jag kände att den var tvungen att bli nedskriven eftersom detta blir det sista event som SOF2007 arrangerar och ibland så är man ju bara så illa tvungen att få möjlighet att se tillbaka och bli lite nostalgisk, eller hur!?
Suverän tid har det varti alla fall! Frågan är bara vad man ska få för sig att hitta på här näst...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback