Malplacerade människor



Efter mycket övertalande och blinkningar med valpaktiga ögon lyckades vi tillslut!
Principen; Aldrig utanför 110-skyltarna fick för en stund överges för att kunna ta bilen hela vägen till Sunne och uppleva skogen och den idylliska landsbygden på riktigt.
Johan hade laddat upp med la grande medicinskåp för allergin, Annalisa hade intagit stridsposition för att klara av 40 mils bilresa med Alram och Tjet och Stefan hade lagt ett gäng syrliga kommentarer om Värmlands arbetslöshet på lager (...förmodligen för att lätta på samvetet för Sture och sin egen lathet...) .
Fram kom dom i alla fall även om jag inte tror att det var för deras briljanta lokalsinne. Tanten i GPSen ska ha all cred även om hon kan tyckas verka lite förvirrad med sina U-svängar och förvrängda tidsuppfattning. 

Helgen flöt på och tog enligt mig slut alldeles för snabbt. En helt otroligt bra lördag med sightseeing från Camaron i Sunne, en fika på Strandcafée och en eftermiddag med underhållning av min överaktiva syster Sanna avslutades med en herrejössesmysig kräftskiva uppe ve sônner än' ve Hällsjön. Ett halvtaskigt upplägg av kräftorna, den uteblivna snapsen och sällskapet av Frida, Qsin och bror gjorde vår kväll så mycket mer charmig.
Tacka släkten för att vi dessutom fick chans att låna stugan för övernattning eftersom vårt tillstånd aldrig skulle ha tillåtit oss att färdas halvmilen hem till Askerudssäter den natten. 

Grattis pôjker till en ny erfarenhet; att barka i skogen är ingen lek =) 

Sista veckan på Tetra Pak är nu påbörjad. Konstigt lär det kännas att separera med den lilla familj som jag har här på BC men ändå kan jag inte göra annat än att se fram emot ett helt nytt kapitel av mitt liv;
Den tredje september är det meningen att jag ska bli stockholmare på riktigt med hemadress på St Eriksgatan och månadskort hos SL-trafik. Är det någon mer än jag själv som inte riktigt kan få fram bilden av Madelén i storstadsmiljö? Förhoppningsvis kommer jag i alla fall bli en massa erfarenheter och pengar rikare i min roll som storstadsbo och konsult för Manpower Solutions.
Vanliga ickestuderande människor here I come!

Kommentarer
Postat av: Tjet

Ska bli gött att se dig på Öfre St Eriksgatan. Där behöver man inte barka i skogen. ;)

2007-08-14 @ 21:12:52
Postat av: Emma

Hej du! Det var ett tag sen. Hörde av Dennis att du skulle bli 08:a (blä) :-)
Nä. men hoppas att du får det bra och lycka till med det nya jobbet. Kram//Emma

2007-08-20 @ 14:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback