Jag hatar IDA!!!

Som en instängd liten dräggig D:are med fyrkantiga ögon och stripigt hår sitter jag här, långt inne i B-husets klaustrofobiska korridorer. Det enda ljus som finns är en svag lampa i taket och självklart den blekt skinande dataskärmen. Som sann I:are är IDA fiendens territorium så jag gör så gott jag kan för att komma härifrån snarast!

Dataskärmen innehåller för närvarande:
1) Två Emacsfönster med löjligt mycket kod för ändamålet; ett program för att spela "Sänka Skepp".
Det är sanslöst vad mycket skräp man kan klottra ner för att (försöka) få en klient och en server att samköra!
2)Tre terminalfönster vars enda uppgifter är att göra så gott dom kan för att inte förstå min underbart vackra kod samt visa alla jäkla kompileringsfel man kan tänka sig.
3)Ett fönster som jag förhoppningsvis kommer att finna lyckan i; Gmailen som jag vägrar att stänga ner. Som tur är (eller dumt nog =)) finns det alltid någon att prata med där så jag får chans att tänka på annat ibland (ibland menas när jag inte håller på att slå sönder datorn).
4)Självklart bloggen så att jag får lite tid till det också när ingen är på Gmailen =)

Förvånansvärt nog går det dock framåt men ack så sakta! Marcus (för övrigt D:are själv) tipsade mig om att man kunde döpa om alla sina variabler till könsord vilket verkar mycket lockande för att lätta upp stämmningen lite =)
Hehe... Med dessa tendenser till D'humor och mina ögon som kan antas börja vara fyrkantiga så gör jag nog bäst i att ta kvällen innan det är för sent...
Sänka Skepp gör jag hädanefter på papper!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Kan man spela sänka skepp annat än på papper...
Saknar dej gumman. Leena hälsade till dej när vi var på BUP idag. Jag sa att du mår oförskämt bra och att du inte sköter dej alls. Det måste ha varit ljuv musik i hennes öron!
Kramar/mamsen

2007-04-18 @ 21:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback