en helt vanlig söndagkväll

Vilken jäkla helg! Vad har jag gjort för att förtjäna detta!? Fruktansvärt skoj har vi (jag) haft men ack så annorlunda.

Att grilla på baracktaket har numera blivit ett faktum de dagar som solen skiner, det vill säga alla dagar. Alla dagar utom söndagar eller i vilket fall dagen-efter-dagar då alla önskar att solen inte skiner och därmed undviker att grilla på baracktaket =)
Fredagen blev ju orginell i sig på grund av min brighta idé att för en gångs skull inte köpa cider eller vin. Sprit tyckte jag själv var en lysande idé i valet och kvalet på Systemet dagen innan, något som jag uppenbarligen skulle få ångra. Madelén var fruktasvärt berusad hela kvällen vilket var både kul och skapligt jättepinsamt eftersom jag vanligvis har förmågan att slutar vid en viss, måttlig gräns (givetvis var inte fallet så just då). Jag hoppas i alla fall att min omgivning hade lika kul som vad jag hade. Flamman blir aldrig fel och speciellt inte när halva bygget är SOFare =)
Lördagen uppvägde däremot den dittills angenäma upplevelsen i och med en bakfylla som inte var av denna värld. Aldrig mer dricka! En alvedon och Fredrics och Niklas halvätna pizzor fick bli min räddning under dagen och senare även LHC's förlust i hockeyn. Hur skadeglad kan man vara efter att dom slog ut Färjestad i semifinalen!? Jag som inte ens är hockeyfanatiker liksom!
Vidare så hävdade ju jag att kvällen var slut och att man skulle få krypa ner i en skön säng... Men icke! Grabbarna som jag hängde med insisterade i att ölspel skulle vara det optimala. Jag vet inte om jag kunde hålla med just då men som om jag hade något val! Oerhört trevlig kväll blev det med trots allt! Jag är lika imponerad varje gång jag hamnar ilag med ett grabbgäng av detta slag. Pojkbus tamejfasen hela kvällen vilket nästan slutade i att vi fick med oss en stulen SLbuss som dom tyckte såg malplacerad ut mitt inne i centrala Linköping.. Herregud..

Så då sitter man nu här med skolan som börjar imorgon. Idag har jag klarat av både SOForganisationsmöte och SOForkestergruppsmöte och det känns verkligen att man närmar sig. Typ en månad kvar nu och alla blir mer och mer nervösa men framför allt förväntansfulla. Stora biljettsläppet är i övermorgon och blir det som tidigare år så blir det verkligen STORA biljettsläppet! De som köade längst köade i över ett dygn och de som köade kortast (och som givetvis inte fick några biljetter) köade i sex timmar. 16 000 biljetter ska vi kränga hade vi tänkt oss =) Va fasen är det frågan om egentligen!? Studenthysteri!

Nu måste jag fixa matlådor. SÅ fantastiskt roligt klockan elva en söndagkväll =) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback