Den vackraste tiden på året är mellan hägg och syrén

Legat ute i solen en stund. Underbart skönt även om värmen inte är vad den var tidigare i veckan.
Lite underligt känns det ändå... Jag och Niklas tog en promenad till Ryds centrum för att köpa grillmat igår. Påväg tillbaka till universitetet stannade jag upp; en välbekant doft utlöste skiftande känslor av välbehag och ångest. Under ett fåtal sekunder försökte jag placera denna underbara doft tills det att jag upptäckte en blommande häggbuske intill vägkanten.

 Den vackrast tiden på året är mellan hägg och syrén.

Citatet etsade sig fast i mina tankar och utlöste... just det; skiftande känslor av välbehag och ångest. Lite underligt känns det ändå...
Underbar är tanken men samtidigt slår det mig vad mycket jag egentligen har att göra innan det kan kallas sommar på riktigt; innan häggen ersatts med en lika väldoftande syrén... SOF ska genomföras, projekt ska slutföras, tentaångest ska infinna sig ochinte minst ska man ha tid att leva.
Ändå kommer jag mig inte för! På grund av obefintlig studiemotivation, ett bedårande väder och tankar och funderingar som befinner sig någon helt annanstans kommer jag mig inte för.
Funderingarna skyller jag på Dig. Jag skyller på Dig som under den senaste tiden ockuperat mina tankar och vägrat släppa taget. Jag hoppas att Du känner dig träffad och även känner skuld för vad Du gör med mitt liv... Jag får ingenting gjort!
Fantastiska vårkänslor sprudlar och jag skulle så gärna vilja dela dem med nån. Dela dem med Dig.

 Den vackrast tiden på året är mellan hägg och syrén.
Det är nu man bara vill vara.


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Men Hejsan! :-)
Du har väl kikat på TheGuide idag!
Tiffanys, Vera Wang, Carré Copenhagen...mm...
(nu kan man kommentera med)

Ha en underbar dag! :-)

Postat av: Annalisa

Vineri hos dej, iform av en låda rött, (gärna av märket Podium) du och jag, umgås och få nostalgiska känslor? Säg nästa helg?

2007-04-28 @ 13:54:56
URL: http://anza.blogg.se
Postat av: Annalisa

Tack madelén! Dig kan man verkligen räkna med!

2007-04-29 @ 14:15:13
URL: http://anza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback