Guld värda...

Hmm... Jag kom just på att jag tycker fruktansvärt synd om alla som håller sig uppdaterade på min blogg och läser detta inlägg eftersom jag antagligen inte har något intressant att skriva om idag heller.. =) Jaja... I vilket fall kan jag ju vara tacksam över att någon tar sig tid att läsa mitt ordbajseri för ärligt talat är du (ni) guld värda! Jag har funderat över vad man ska ha en blogg som denna till egentligen förutom, då det är nödvändigt, att skriva av sig sina innerst tankar ibland när det behövs. Slutsatsen jag har dragit är att man faktiskt blir fruktansvärt glad de gånger man har vart inne och sett att det faktiskt är någon som tar sig tid att läsa vad man skriver, eller åtminstone är nyfiken nog att öppna sidan... Som sagt; guld värda! ;-)

Dagen idag har i vilket fall vart stört lång. Fatta vad nära man kan va att slå ihjäl en väckarklocka när den först ringer klockan 0400 på morgon! Jag säger som min underbara Qsin skulle ha sagt; "Ja ska spark'n!!!" Som tur vad är jag medveten om mina laster (som i detta fall är att sova längre än nödvändigt på morgonen) och hade ställt en till klocka som ringde strax innan halv 5. Japp, japp.. Upp till skolan bar det för att bosätta sig i Baljan i ett par timmar. Det är inte många tankar som orkar igenom huvudet vid denna olidligt tidiga tidpunkt på dygnet men en sak kunde jag i alla fall fråga mig; Va fasen gör alla dumma människor här så tidigt på morgonen!!?? Jag håller med Tobbe i det att det inte kan vara riktigt mänskligt att åka till skolan för att köa så tidigt på morgonen. (Även han satt där men kom först en timme och tre kvart efter oss)... Dock kan trötta studenter som krupit ner i sina mysigaste mysbyxor, kanske tagit med en bok, plugg eller datorn för att se på film, kanske bjuder på hemmabakade pepparkakor eller kanske bara ligger och sover de extra minuter man kan vara ganska mysigt att se på. Jobbsläpp till Baljan kallas denna konstiga händelse och är till för att några enstaka fattiga studenter åtminstone ska få gratis kaffe en hel termin. Man jobbar tre pass under en termin i utbyte mot att sedan få tillgång till hur mycket blaskigt kaffe som helst under samma termin. Dealen innebär dock även ovanstående beskrivning av ett klassisk svensk studentköande.. Trots allt är det tydligen värt det för mig som många andra och tacka Baljan som bjöd på en ordentligt god frukost . Ni är guld värda =)

Puss å kram..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback