Jullov!!!

Yipiiie! Jullov äntligen... Som jag har väntat! Två hektiska veckor har det vart, som vanligt under tenta-p, men inte nog med alla tentor så ska man hinna med att köpa julklappar och allt annat som hör till oxå.. Men tro det eller ej; Sista tentan skrevs imorse och sista julklappen var köpt för ungefär en timme sen.. Duktig flicka! Så det enda man kan göra nu är att vänta in tåget hem till Värmelandet. Det ska faktiskt bli jätteskönt att komma hem och bli omhändertagen av familjen för att tag. Inte helt ledig blir man under jul eftersom jag ska jobba på TetraPak under mellandagarna och efter nyår men det är faktiskt inte alls samma sak som att plugga i alla fall.. Plugget är man orolig för tamefaan hela tiden och har man tid över så sätter man sig och med någon olöslig mekanikuppgift. Tacka vet jag sju-till-fyra-jobb som man slipper att oroa sig för åtminstone på kvällar och helger. DET tycker vi om!

När jag startade den här bloggen så lovade jag mej själv  (lite halvhjärtat i alla fall) att försöka hålla den uppdaterad men det ser man ju hur det gick =) Jag skyller på att jag inte har haft tillgång till dator sen jag flyttade till nya lägenheten vilket i och för sig stämmer väldigt bra.  Fatta vad handikappad man blir utan dator i några veckor!? Nog för att jag nästan lika gärna kunde klara mig utan den här burken oxå.... Qsins gamla ärvda dator med Windows 98 och utan MSN (eftersom den är för gamal så kan man inte få in nått sånt på den... =)) har bosatt sig i min lilla lägenhet. Ye, ye.. Tacka Qsin för att jag har en dator överhuvudtaget och inte minst; tacka Erik för att han i alla fall fick igång Internet så jag kan använda datorn till något vettigt förutom att ha den som utomordentligt estetisk prydnad som tar alldeles för stor plats!!

Trots allt så trivs jag grymt bra i min lilla etta på 27 kvadrat. Jag trodde att jag skulle få cellskräck på en så liten yta men det har gått över förväntan. Det kan även vara för att jag inte har fått tid att vara ensam i vaket tillstånd i mer än två timmar i sträck men ändå... =)  Hmm... Och därmed kommer man in på spåret 'tenta-p' igen; Det enda disskutionsämne som finns under väl valda veckor varje år. Två av dessa veckor var som sagt de föregående.  Trots mycket slit, lite sömn och mycket ångest  är jag faktiskt ganska nöjd med min prestation. Det har vart ett grymt roligt tenta-p eftersom jag har suttit med ett helt underbart gäng människor.  Sådana människor som pallar att både plugga och skratta på samma dag! (Helt otroligt  eftersom det brukar vara det ena eller det andra; hyperseriöst plugg eller bara oseriöst flams)  Även andra oaser som till exempel SOFgänget och Qsin är alldeles underbara. SOFgänget som man kan dricka lite öl eller bara pepparkakor med och Qsin som bara är! Kan nog inte klara mig utan dig darling! 
Nu är det bara att väta på de tre tentaresultaten för att se hur det egentligen gick.. Det ska bli spännande men just nu orkar jag inte bry mig av en enda anledning som stavas J.U.L.L.O.V!!

Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback