den biologiska klockan..

Då var man igång med jobbet igen då.. Riktigt kul att vara tillbaka faktiskt! Det går till och med mycket fortare att komma ihåg allt än vad jag kunnat tro... Allting klarnar bara man sätter sig med det där j*vla SAP R3 som det egentligen inte finns någon logik i överhuvudtaget. Och ännu roligare blir det ju mer beröm man får av chefen och arbetskamrater. Vissa säger inte speciellt mycket utan bara sköter sitt jobb och svarar på frågor när de behöver och då blir man givietvis ännu gladare när dessa verkligen pekar på vad bra de tycker att det går för mig. En chans att få hålla huvudet högt ett tag. =)
Igår läste jag något ganska kul (men tankeväckande) i Aftonbladet som jag började fundera över; "Studenter är inte tillräckligt kunniga om att den biologiska klockan tickar och går. Ungdomstiden har blivit förlängd, men biologin är den samma. " På ett sätt så började jag bli lite stressad över citatet eftersom jag egentligen inte har reflekterat min livssituation som alkoholiserad student innan men strax efteråt kunde jag dock vända det till att jag faktiskt inte är mer än 20 än.
Idag kom jag att tänka på samma sak när jag satt med mina arbetskamrater på Tetra som alla redan har barn och familj och som självklart är det ständiga diskussionsämnet. Dock så är ju de flest över tio år äldre än mig men ändå! Jag vill påstå att man ibland känner sig liiite utanför på grund av bristande intresse av studentliv hos dom andra (OCH bristande insikt om den biologiska klockan hos mej=) ).

Hmm… Undrar egentligen hur mycket sanning det ligger i det där citatet…??…Undrar vilken förändring man skulle kunna göra i sitt studentliv för att komma ikapp sin biologi.. Är det festandet som det är fel på? Är det saknaden av en nybildad familj? Trots att jag både festar en hel del och nyligen har gjort mig av med mitt potentiella familjebildande så måste jag säga att jag i så fall inte är beredd att hålla med… Jag tror knappt att jag har lärt mig så grymt mycket tidigare om både mig själv och min omvärld som jag har gjort på dessa tre terminer som jag levt som student. Många gånger under den senaste tiden har folk kommenterat den insikt och det lugn som jag utvecklat sedan jag flyttade från Sunne.
Jag vet inte heller om detta bara angår mig och tyvärr kan jag inte tala för någon annan än bara mig själv men jag är fortfarande beredd att hålla med dessa människor; Den trygghet som jag har i mig själv nu är större än någonsin! Jag tror faktiskt inte att jag är beredd att landa än. Den dagen kommer och då är jag helt säker på att jag inser den radikala förändringen i mitt liv men fram tills det vill jag fortsätta flyga! Fortsätta ”leva livet” och göra det jag och bara jag har lust med för tillfället. Jag är medveten om min biologiska klocka men samtidigt så vet jag inte vad jag skulle kunna göra annorlunda för att bättre ta vara på min tid.

Hmm.. Jag tror att det är färdigfilosoferat för min del idag! Jag vet inte ens om jag ska dra någon slutsats av ovanstående skriverier, men jag kan ju i alla fall påstå att jag hellre utnyttjar mitt ”fria” liv än att till exempel gå min mammas väg som hade mig i samma ålder som jag är nu. Det kan hända att det funkade för henne men..

Ta vara på livet vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback